RODENBURG SPEURTOCHT

Tijdens de paasvakantie kunnen jullie deze speurtocht van 5 km doen in de buurt van onze school. Je kan inpikken waar voor jullie het beste uitkomt. De start en einde van de wandeling is dan gewoon anders. Kleine kinderen kunnen gerust een step of fietsje mee brengen, houd er wel rekening mee dat een deel van de wandeling door het bos en even op het zand loopt. Tijdens de wandeling hangen 11 kokertjes uit. Het zijn grijze kokertjes met het tekentje van de Rodenburgschool op. Via een raadsel wordt de plaats van het kokertje beschreven. In de kokertjes kunnen opdrachten zitten die de kinderen kunnen doen of jullie kunnen er ook een boodschap in achter laten. Om besmettingen te voorkomen raden we aan om handschoenen te gebruiken. Gelieve de kokertjes steeds te laten hangen. Na de vakantie worden de kokertjes weer opgehaald zodat we niets achter laten in de natuur. We wensen jullie een leuke speurtocht toe!

De Rodenburgse speurtocht 5 km: de volledige wandeling

1. We starten rechts aan de Rodenburgschool en gaan via de achterkant van school, langs het voetgangerspaadje en steken de Pottelberg over.
  2. Neem even de Hellestraat en sla in naar rechts in de Kardinaalstraat. Blijf deze weg volgen.

Zoek me!1.

Ben je na dit korte stukje al moe? Dan kan je even uitrusten bij mij…

• Volg de Kardinaalstraat verder tot op het einde en steek de Kalvariestraat over. We stappen verder in de Watervalstraat en passeren het restaurant Vol- Ver.
  • Blijf de weg volgen tot aan de Beginnestraat, sla hier links af en volg het paadje tot op het einde.

ZOEK ME!2.

Ik ben in heilig gezelschap…

• Aan het einde van de Beginnestraat sla je af naar rechts in de Keizerstraat. Nog voor de bocht, kan je via een paadje rechts het bos in. Volg het pad verder en daal af in het bos tot aan het bankje. Geniet even van het mooie uitzicht.

ZOEK ME!3.

Ik hang aan de hoogste boom in dit deel van de Beginnestraat.

ZOEK ME!4.

Na het poortje neem ik 4 boerenstappen naar rechts, ik zit verscholen onder een schuine balk.

• Volg het pad verder tot je in de weiden komt. Met een beetje geluk, zie je er de paarden grazen. Ga verder en volg het verharde paadje links langs hekje.
  • Eenmaal je buiten de paardenweide bent, sla je onmiddellijk links af. Volg deze zandweg dat langs het bos omhoog loopt en terug eindigt op de Keizerstraat.

ZOEK ME! 5.

Hier hang ik hoog en droog en geniet ik van het mooie uitzicht.

ZOEK ME! 6.

Vanuit dit punt kan ik controleren of de ruiter en MTB’er zich aan de voorschriften houden. Ik kan de auto’s goed horen.

• In de Keizerstraat sla je rechts af tot aan de Torkonjestraat. Steek de straat over en wandel verder over de brug naar rechts.
  • Sla links af in de Don Boscolaan en neem het wandelpad dat rechts van het speelbos loopt.

ZOEK ME!7.

Helemaal boven op de zandweg, bevind ik me in een veelstammige boom.

ZOEK ME!8.

Helaas mag je niet binnen in het speelbos, dus heb ik me maar aan de ingang verstopt.

1. Blijf dit pad volgen langs de Don Boscolaan tot aan de Sint-Annastraat. Sla hier af naar links en volg de straat tot je de Pontforthoeve passeert.
  2. Neem het pad aan de overkant die het water doorkruist tot aan de Bosstraat.

ZOEK ME! 9.

Aan de overkant van het water, heb ik me verstopt onder de brug.

1. In de Bosstraat sla je links af tot in de Sint- Annastraat.
  2. Volg hier verder rechts, en stap even tot aan de oude reus.
  3. Keer terug en ga verder op de St-Annastraat en wandel wandel onder de brug door.

ZOEK ME! 10.

IK zit verscholen in de oude reus!

1. Na de brug sla je af naar rechts. Neem even de O.L.V. Ter Spiegelestraat en sla vervolgens links af.
  2. Volg de weg naar de Rodenburgschool en het einde van onze wandeling.

ZOEK ME! 11.

Ik zit dicht bij Juf Stephanie en waak over de school.